20 års firande av vattengymnastik

Som avslutning för 2019 års vattengymnastik anordnade Psoriasisförbundet Umeå lokalavdelning en träff efter sista kvällens gympa. Det var extra högtidlig avslutning i år eftersom föreningen firade att de arrangerat vattengymnastik under 20 års tid

Vattengymnastiken har under åren varit en välbesökt aktivitet.  Temperaturen i bassängen på äldreboendet Hemgården håller 33 grader och träningen sköts av inhyrd ledare. Medlemmarna som deltar i aktiviteten träffs varje torsdag klockan 19.00. En del har deltagit i vattengymnastiken alla 20 åren. Det är endast under sommaren som de fått ledigt.

I stället för att som på tidigare bjuda på fika serverades en fint uppdukad Gourmetbuffé med annat lax, tjälknöl, paj, skinka, rostbiff mm. Efteråt kunde även kaffe och kaka intas.

Kvällen avslutades med att alla önskade varandra ett skönt helgfirande med återseende i bassängen nästa år.

Psoriasisförbundet Umeå lokalavdelnings avslutning och firande av en 20-årig vattengymnastik med extra god mat.