Information om psoriasis på Sveriges Fotterapeuters årsstämma.

Psoriasisförbundet Umeå lokalavdelning deltog med information på Sveriges Fotterapeuter årstämma på Folkets Hus i Umeå. Vartannat år hålls det i en storstad och vartannat år i en mindre stad. Evenemanget 2019 hade samlat omkring 200 personer inräknat både terapeuterna och utställare.

Även Psoriasisförbundet Umeå lokalavdelning deltog genom att Gunilla Eriksson informerade och delade ut broschyrer om systemsjukdomen psoriasis.

Många både utställare och terapeuter kom fram och önskade veta mer om sjukdomen och hur vi ställer oss till diagnoser. I många fall kan det vara svårt att skilja på svamp och psoriasis som drabbat fötterna. Även PPP, som till 80 % drabbar rökande kvinnor, fördes det diskussioner om.