Psoriaisförbundet Umeå lokalavdelning styrelse och ersättare vänster Sune Persson, Roger Johansson, Nina Kaptelinina, Jesper Lindkvist, Annika Olofsson, Daniel Björn, Ove Andersson, fattas på bild är Pegah Lotfian

Årsmöte med författarbesök

Psoriaisförbundet Umeå lokalavdelning styrelse och ersättare från vänster Sune Persson, Roger Johansson, Nina Kaptelinina, Jesper Lindkvist, Annika Olofsson, Daniel Björn, Ove Andersson, fattas på bild är Pegah Lotfian

Kent Lundholm föreläste om sitt författarskap

Författaren Kent Lundholm som föddes 1958 växte upp utanför Lycksele i byn Bäckmyran, inledde mötet med att berätta om de upplevelser han haft i sin by som barn och ungdom. Då det inte fanns jämnåriga umgicks han med den äldre generationen och fick på så sätt en annorlunda uppväxttid. De personer som han mötte och deras historier har fått ligga till grund i hans författarskap. Han debuterade 1999 med sin första roman Svin föder svin.

Valberedningen Åke Burstedt och Lotten Lönnberg

Årsmötesförhandlingarna avlöpte på ett odramatiskt sätt under mötesordförande Kjell Hansson Milds ledning. Efter godkännande av både verksamhet och ekonomisk berättelse fick styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2019.

En verksamhetsplan för 2020 fastställdes av årsmötet och den nya styrelsen får i uppdrag att verkställa den.

Då valberedningen gjort ett bra jobb var själva valet till styrelse snabbt avklarat. Till ordförande för den nya styrelsen invaldes Daniel Björn, därutöver består den av Sune Persson, Roger Johansson, Nina Kaptelinina, Ove Andersson, som ersättare Jesper Lindkvist, Annika Olofsson och Pegah Lotfian.

De som slutar i styrelsen är Eva Kärrman, Gunilla Eriksson, Maj-Britt Johansson och Christer Mattsson. Först i bild står Torgny Kärrman som får hämta Evas tack blommor

De som avgick ur styrelsen Christer Mattsson, Maj-Britt Johansson, Eva Kärrman och Gunilla Eriksson erhöll blommor och presentkort.