Psoriasisförbundet söker en kommunikatör med fokus på webb och sociala medier

Psoriasisförbundet söker en kommunikatör för en tillfällig anställning under uppbyggnaden av en ny webbplats. I tjänsten ingår ett särskilt ansvar för och fokus på förbundets läns- och lokalavdelningar som kommer att ges möjlighet att bygga upp egna anslutna webbplatser.

I förekommande fall ingår det också i tjänsten att göra uppdateringar av förbundets sida på Facebook.

Arbetsuppgifter
• Stöd till avdelningarna genom utbildningsinsatser eller motsvarande rörande digital kommunikation, till exempel bistå med praktiskt arbete, vara bollplank etc.
• Implementera e-postadresser och intranät i de lokala avdelningarna.
• Stöd till webbansvarig genom att bistå med praktiskt arbete kring den nya webben.
• Uppdateringar och kommunikation på förbundets Facebooksida i samarbete med webbansvarig.
• I förekommande fall bistå förbundets arbetsgrupp/er eller styrelsens ledamöter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god förmåga att samarbeta med andra. Vi förutsätter att du är tekniskt kunnig avseende webb och sociala medier men söker särskilt dig som även är pedagogisk, har god förmåga att skapa goda relationer och gillar att ge service. Erfarenhet från idéburen sektor är meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du tycker om att arbeta självständigt, är idérik och van att driva processer framåt, enskilt och i grupp. Kunskaper om psoriasis och psoriasisartrit är meriterande.

Arbetet kan innebära vissa resor och uppsökande verksamhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och förmåga att arbeta rådgivande och servicegivande.

Omfattning: Heltid.

Kansliet
På Psoriasisförbundets kansli i Stockholm arbetar 8 personer. Vi sitter i centralt belägna lokaler på Södermalm. På vårt försäljningskontor i Karlstad arbetar två personer.

Ansökan
Välkommen med din ansökan och CV med löneanspråk till e-post info@pso.se "Kommunikatör" senast den 31 augusti. Tidsbegränsad anställning 10 månader. Tillsättning snarast.

Kontaktpersoner
Kanslichef Maria Björklund, 08-556 109 07. Förbundsordförande Tina Norgren 0703-09 61 34. Fackligt ombud Karl Lindberg (Unionen), 08-556 109 08.

Ladda ner annonsen

Artikelfunktioner

Dela ut via sociala medier

Mejla sidan