Psoriasisförbundet Umeå lokalavdelnings höstfest med mat sång och musik

Psoriasisförbundet Umeå lokalavdelning avslutade verksamhetsåret med höstfest. Vice ordföranden Gunilla Eriksson hälsade alla välkomna och särskilt dagens underhållare Sam Sehlström och Erik Bränström. Musik, sång, historier och musikquiz avlöstes med fikastund, och en trerätters måltid som avslutning av dagen.

Musikstunden inleddes med Owe Thörnqvists Ett litet Rött paket, kluriga frågor till melodier som Hjärtats röst som Sven Arefeldt gjort känd och Spanska ögon där första ordet skulle passa in i musikquizet. Pat Boones Love Letters in the Sand m.fl. melodier framfördes, allt blandat med spännande Norsjö historier och avslutningsvis sjöngs Blue Christmas, mest känd genom Elvis Presley.

Vice ordföranden Gunilla Eriksson, uppmanade alla medlemmar att ge förslag på ledamöter inför årsmötet som kommer att hållas i slutet av februari nästa år. Valberedningens ordförande Christer Mattsson kontaktas för nomineringar.

Efter lotteriet där alla vinster var skänkta av deltagarna började maten serveras av det företag som cateringen inköpts ifrån. Festmaten bestod av Löjromsbakelse, Oxfilé med potatisgratäng och Chokladmousse med jordgubbar och melon.

Ansvariga för dagen, Eva Kärrman och Maj-Britt Johansson, tackades genom att de fick välja något ur marknadssortimentet.

Deltagarna hade en allt igenom trevlig dag och med den i minnet tog man sig hem i den mörknande aftonen.